תוכן ההודעה ניתן לעריכה מהמערכת ניהול בחלק של עמודים

ראשי > מאמרים > רובוטיקה > פצצת מצרר

שם כותב הניסוי: פאני כרבי

פורסם ב 22/11/2023
עודכן ב 22/11/2023
רובוטיקה רובוטיקה

פצצת מצרר

בעיתות מלחמה לעיתים ימוקמו סוללות טילים מיוחדות שיש להן תפקיד שונה לחלוטין מכל דבר אחר שאנחנו מכירים.

פצצת מצרר מה זה?

פצצת מצרר היא סוג של תחמושת נפץ המשחררת תחמושת משנה קטנה יותר או פצצות על פני שטח רחב. כלי נשק אלה מופלים בדרך כלל מכלי טיס או נורים מתותחים ויכולים לפזר מאות עד אלפי פצצות נפץ קטנות יותר על פני אזור יעד ייעודי.

כאשר פצצת מצרר נפרסת, היא נפתחת באוויר, ומפזרת את הפצצות או תחמושת המשנה על פני שטח גדול. פצצות אלו נועדו להתפוצץ בעת פגיעה, ליצור אפקט נרחב ולגרום נזק לכוח אדם, כלי רכב, מבנים ומטרות אחרות באזור הפיזור.

אחת החששות עם פצצות מצרר היא שלא כל תחמושת המשנה מתפוצצת עם הפגיעה כמתוכנן. חלקם עלולים להיכשל להתפוצץ באופן מיידי, ולהותיר מאחור תחמושת לא מפוצצת (UXO) המהווה איום רציני על אזרחים, שכן פצצות אלו עלולות להישאר נדיפות ועלולות להתפוצץ במגע, לגרום לנפגעים, לפציעות ולהפריע למאמצי השיקום לאחר סכסוך.

בשל החששות ההומניטריים הקשורים לתחמושת משנה שלא התפוצצה והפוטנציאל לגרימת נזק לאזרחים, היו מאמצים ואמנות בינלאומיות שמטרתן להגביל או לאסור שימוש, ייצור, אגירה והעברה של תחמושת מצרר. האמנה בנושא תחמושת מצרר (CCM), שאומצה ב-2008, היא אמנה בינלאומית השואפת לאסור שימוש ואגירה של תחמושת מצרר ודורשת פינוי של אזורים מזוהמים וסיוע לקהילות שנפגעו. מדינות רבות אשררו את האמנה הזו, אם כי לא כל המדינות חתומות עליה.

 

תגובות