תוכן ההודעה ניתן לעריכה מהמערכת ניהול בחלק של עמודים

ראשי > מאמרים > רובוטיקה > מנוע סרוו

שם כותב הניסוי: מערכת מדעי

פורסם ב 28/06/2023
עודכן ב 16/07/2023
רובוטיקה רובוטיקה

מנוע סרוו

אחד המנועים הנפוצים ביותר ברובוטיקה הוא מנוע הסרוו, אבל למה?

מנוע הסרוו (Servo Motor) הוא סוג מנוע אלקטרומכני שמיועד לשליטה מדויקת על מערכות מכאניות. הוא משתמש במנגנון פיתול חכם שמאפשר לו לתפקד באופן דיוק ומדויק ביחס לפקודות שהוא מקבל. 

מנוע הסרוו מורכב ממנגנון פיתול (gear train)  מקשר, מנוע קטן ופוטנציומטר  (potentiometer) . הפוטנציומטר משמש כחיישן משוב (feedback) שמספק מידע למערכת השליטה במנוע על מיקומו הנוכחי של המנוע  ובכך, הוא מאפשר למערכת לשלוט בצורה מדויקת בזווית סיבוב המנוע ולשמור על מיקומו למשך פרק זמן מוגדר.

מנועי הסרוו מסופקים במגוון גדלים ועוצמות, והם משמשים במגוון יישומים. לדוגמה, הם נמצאים בשימוש ברובוטיקה, בתעשיית המכונות, בתעשיית התעבורה, במערכות אוטומציה, ובמגוון רחב של מכשירים אלקטרוניים. בשל היכולת הדיוקנית שלהם והיכולת לתפקד בצורה מדויקה, מנועי הסרוו משמשים לשליטה על זווית, מיקום ותנועה של אביזרים וחלקים מכאניים במערכת.

השליטה במנוע הסרוו נעשית באמצעות פקודות אנלוגיות או דיגיטליות. פקודת הקלט מגיעה למנוע באמצעות חיבורים פשוטים, כמו PWM (פולס-רוחב מודולציה) או פולסים רגילים, והמערכת הפנימית במנוע מפעילה את המנגנון פיתול כדי לשלב את המהירות והכיוון המבוקשים.

בסיכום, מנוע הסרוו הוא מנוע אלקטרומכני המאפשר שליטה מדויקת במערכות מכאניות. עם היכולת לתפקד בצורה מדויקת ולשמור על מיקומים מוגדרים, הם משמשים במגוון רחב של יישומים שבהם נדרשת שליטה דיוקנית על זווית סיבוב, מיקום ותנועה.

תגובות