תוכן ההודעה ניתן לעריכה מהמערכת ניהול בחלק של עמודים

ראשי > מאמרים > מדע כללי > בינה מלאכותית

שם כותב הניסוי: פאני כרבי

פורסם ב 05/02/2024
עודכן ב 05/02/2024
מדע כללי מדע כללי

בינה מלאכותית

מה זה בינה מלאכותית?

ואיך אנחנו יכולים להשתמש בה בכל מקום.

בואו נלמד :)

בינה מלאכותית (AI) מתייחסת לסימולציה של אינטליגנציה אנושית במכונות שמתוכנתות לחשוב, ללמוד ולבצע משימות הדורשות בדרך כלל אינטליגנציה אנושית. משימות אלו כוללות פתרון בעיות, זיהוי דיבור, תרגום שפה, תפיסה חזותית וקבלת החלטות. מערכות בינה מלאכותית שואפות לחקות פונקציות קוגניטיביות הקשורות לאינטליגנציה אנושית, וניתן לסווג אותן לשני סוגים עיקריים:

בינה מלאכותית צרה (או בינה מלאכותית חלשה):

סוג זה של בינה מלאכותית תוכנן ומאומן למשימה ספציפית. הוא מצטיין בביצוע תפקיד מסוים אך חסר את היכולות הקוגניטיביות הרחבות של האדם. דוגמאות כוללות עוזרים אישיים וירטואליים (כמו Siri או Alexa) ותוכנות זיהוי תמונות.

AI כללי (או Strong AI):

צורה היפותטית זו של AI תהיה בעלת יכולת להבין, ללמוד וליישם ידע על פני מגוון רחב של משימות, בדומה לאינטליגנציה האנושית. בינה מלאכותית כללית היא עדיין בעיקרה תיאורטית ואינה קיימת כרגע.

ניתן לסווג טכנולוגיות בינה מלאכותית על סמך הפונקציונליות שלהן:

למידת מכונה (ML):

תת-קבוצה של AI, למידת מכונה כוללת מערכות שיכולות ללמוד מנתונים מבלי להיות מתוכנתים במפורש. זה מאפשר למחשבים לשפר את הביצועים שלהם במשימה לאורך זמן ככל שהם נחשפים ליותר נתונים.

למידה עמוקה:

תת-תחום של למידת מכונה, למידה עמוקה כוללת רשתות עצביות מלאכותיות המנסות לדמות את הדרך שבה פועל המוח האנושי. למידה עמוקה חזקה במיוחד עבור משימות כמו זיהוי תמונה ודיבור.

עיבוד שפה טבעית (NLP):

NLP מאפשר למכונות להבין, לפרש וליצור שפה אנושית. היישומים כוללים תרגום שפה, ניתוח סנטימנטים וצ'אטבוטים.

ראיית מחשב:

תחום זה מתמקד במתן אפשרות למכונות לפרש ולקבל החלטות על סמך נתונים חזותיים, כגון תמונות או סרטונים. הוא ממלא תפקיד מכריע בזיהוי פנים, זיהוי אובייקטים ובכלי רכב אוטונומיים.

AI נמצא בשימוש נרחב בתעשיות שונות, כולל בריאות, פיננסים, חינוך ועוד. נכון להיום AI ממשיכה להתקדם במהירות, כאשר מחקר ופיתוח מתמשכים תורמים לאבולוציה וליישומה בתחומים מגוונים.

אז ספרו לנו?

איך אתם משתמשים בטכנולוגיה הזאת אצלכם בבית? 


 
 

תגובות