תוכן ההודעה ניתן לעריכה מהמערכת ניהול בחלק של עמודים

ראשי > מאמרים > כימיה > סגסוגת, מה זה?

שם כותב הניסוי: מערכת מדעי

פורסם ב 23/01/2024
עודכן ב 23/01/2024
כימיה כימיה

סגסוגת, מה זה?

במדעי החומרים והמטלורגיה, "סגסוגת" היא תערובת של שני יסודות או יותר, שלפחות אחד מהם הוא מתכת. סגסוגות מפגינות לעתים קרובות תכונות השונות מאלה של הרכיבים המרכיבים אותן. המטרה של סגסוגת היא בדרך כלל לשפר או להציג מאפיינים ספציפיים כגון חוזק, קשיות, עמידות בפני קורוזיה או תכונות רצויות אחרות.

דוגמאות נפוצות של סגסוגות כוללות:

פלדה: סגסוגת של ברזל ופחמן, עם תוספת של יסודות נוספים כמו מנגן, כרום, ניקל או טונגסטן. שילובים שונים של אלמנטים אלה מייצרים סוגים שונים של פלדה עם תכונות שונות.

פליז: סגסוגת של נחושת ואבץ. בהתאם לפרופורציות של נחושת ואבץ, פליז יכול להשתנות בצבע אדום לצהוב.

ברונזה: סגסוגת המורכבת באופן מסורתי מנחושת ופח, אך היא יכולה לכלול גם אלמנטים אחרים כגון אלומיניום, מנגן או זרחן. הברונזה ידועה בחוזקה ובעמידותה בפני קורוזיה.

נירוסטה: סגסוגת של ברזל, כרום, ניקל ואלמנטים אחרים. הוא ידוע בעמידותו בפני קורוזיה ונמצא בשימוש נרחב ביישומים בהם עמידות והיגיינה חשובות.

סגסוגות אלומיניום: סגסוגות שונות של אלומיניום עם אלמנטים כמו נחושת, מגנזיום, מנגן או אבץ. סגסוגות אלו משמשות בתעשיות החל מתעופה וחלל לבנייה.

בחירת היסודות והפרופורציות שלהם בסגסוגת נשקלת בקפידה כדי להשיג תכונות מכניות, תרמיות או כימיות ספציפיות עבור יישומים מסוימים. סגסוגת מאפשרת למהנדסים ולמדעני חומרים להתאים חומרים כך שיעמדו בדרישות של תעשיות ויישומים שונים.

 

 

 

תגובות