תוכן ההודעה ניתן לעריכה מהמערכת ניהול בחלק של עמודים

ראשי > מאמרים > אלקטרוניקה > סוגי מעגלים באלקטרוניקה

שם כותב הניסוי: פאני כרבי

פורסם ב 06/02/2024
עודכן ב 06/02/2024
אלקטרוניקה אלקטרוניקה

סוגי מעגלים באלקטרוניקה

באלקטרוניקה, ניתן לסווג מעגלים למספר סוגים על סמך התצורה, התפקוד והיישום שלהם.

להלן כמה סוגי מעגלים נפוצים:

מעגל סדרתי: במעגל סדרתי, רכיבים מחוברים מקצה לקצה, ויוצרים נתיב יחיד לזרימת זרם. אותו זרם זורם דרך כל רכיב, וההתנגדות הכוללת היא סכום ההתנגדויות הבודדות.

מעגל מקביל: במעגל מקביל, רכיבים מחוברים על פני נקודות משותפות, ויוצרים מספר נתיבים לזרימת זרם. המתח על פני כל רכיב זהה, והזרם הכולל הוא סכום הזרמים דרך כל ענף.

מעגל סדרתי מקביל: סוג זה של מעגל משלב תצורות סדרתיות ומקבילות. רכיבים מסודרים בנתיבים סדרתיים ומקבילים כדי להשיג דרישות מתח וזרם ספציפיות.

מעגל התנגדות: מעגל התנגדות מורכב מנגדים המחוברים בתצורות שונות (סדרתי, מקביל או סדרתי מקביל). הוא משמש לשליטה בזרימת הזרם או המתח במעגל.

מעגל קיבולי: מעגל קיבולי מכיל קבלים המחוברים בסידורים שונים. קבלים אוגרים ומשחררים אנרגיה חשמלית, ומשפיעים על זרימת הזרם והמתח במעגל.

מעגל אינדוקטיבי: מעגל אינדוקטיבי מכיל סלילי השראה (סלילי תיל) המחוברים בתצורות שונות. סלילי השראה אוגרים אנרגיה בשדה מגנטי ויכולים להשפיע על זרימת הזרם והמתח, במיוחד במעגלי AC.

מעגל RC: מעגל RC (קבלים-נגד) מורכב מנגדים וקבלים המחוברים יחדיו. הוא משמש לעתים קרובות ליישומי תזמון, סינון ועיבוד אותות.

מעגל RL: מעגל RL (נגד-סליל השראה) מורכב מנגדים וסלילי השראה המחוברים יחדיו. הוא משמש ביישומים הדורשים אחסון אנרגיה, סינון ובקרת עומס אינדוקטיבי.

מעגל RLC: מעגל RLC מכיל נגדים, סלילי השראה וקבלים משולבים בתצורות שונות. הוא משמש ביישומים כגון מתנדים, מסננים והתאמת עכבות.

מעגל פעיל: מעגל פעיל כולל רכיבים אלקטרוניים פעילים כגון טרנזיסטורים, מגברים תפעוליים או מעגלים משולבים. רכיבים אלה דורשים מקור מתח חיצוני כדי לפעול ויכולים להגביר, להחליף או לעבד אותות.

מעגל פסיבי: מעגל פסיבי מכיל רק רכיבים פסיביים כגון נגדים, קבלים וסלילי השראה. הוא אינו דורש מקור מתח חיצוני לפעולה ובדרך כלל מבצע פונקציות כגון סינון, התאמת עכבות או חלוקת מתח.

 

אלו הן רק כמה דוגמאות לסוגי המעגלים שנמצאים באלקטרוניקה. כל סוג משרת מטרות ספציפיות וניתן לסווג אותו עוד יותר על סמך המורכבות, היישום וההתנהגות שלו.

 


 
 
 


 
 
 


 
 
 


 
 
 


 
 
 


 
 
 


 
 
 


 
 
 


 
 
 


 
 
 


 
 
 

 


 
 
 

 


 
 
 

תגובות