תוכן ההודעה ניתן לעריכה מהמערכת ניהול בחלק של עמודים

ראשי > מאמרים > ביולוגיה > שורשי אוויר

שם כותב הניסוי: דן ויינטל

פורסם ב 11/04/2024
עודכן ב 11/04/2024
ביולוגיה ביולוגיה

שורשי אוויר

קצת על פיקוסים, שורשי אוויר ומקווה ישראל

תסתכלו על התמונה, החורשה שמצולמת כאן היא עץ אחד. נכון, רואים מספר גזעי עצים אבל היער הטרופי הזה הוא עץ בודד שנמצא ליד מרכז נטר במקווה ישראל. בית הספר החקלאי שנבנה ע"י קרל נטר בסוף המאה ה-19 והיה הראשון ללמד בעברית כולל בתוכו חדשנות רבה ובין השאר גם עץ פיקוס בנגאלי.

העץ מוכר מערי ארצנו כעץ נוי עם שורשים שיוצאים מהענפים. שורשים אלה הם שורשי אוויר, הם צומחים מהענפים כלפי מטה עד לאדמה ואז, הופכים לשורשים רגילים ויוצרים גזע. זו צורת ריבוי והתפשטות של העץ וגם אסטרטגיית לחימה בעצים אחרים. הפיקוס יכול ממש לעטוף ולחנוק עצים מתחרים ולהתרבות לא רק ע"י זרעים כי אם פשוט ע"י יצירת שלוחות ועצים חדשים משורשים אלה.

העץ ניטע בשנת 1888 בסוף שדרת הדקלים, ליד בית נטר ובית הכנסת ואחרי כ-100 שנים נוצרה חורשה קטנה של פיקוסים, תבדקו ותגלו שכל הפיקוסים מחוברים, כל החורשה היא עץ בודד.
אז אם בא לכםללמוד קצת על חקלאות וקצת על ציונות, לראות ראה ירוקה באמצע גוש דן וגם מבנים היסטוריים יפיפיים, קיפצו לחולון, למרכז נטר שהיום מהווה חממה לסטארטאפים בתחומי החקלאות והפודטק. תסיירו באזור, תתרשמו מבית הכנסת ומבנים היסטוריים רבים, מלהקות של דררות ועל תישכחו לפגוש את זקן עצי הפיקוס הבנגאלי.

תגובות